COKLAT MINDA

Coklat Minda Dot Com

Jumaat, 18 Jun 2010

Memanfaatkan cuti sekolah

Cuti sekolah 7.6-10.6.2010 aku sekeluarga balik kelantan... ziarah mak sedare kat sene..ramai sedare2 kt saner tapi kami generasi baru ni tak kenal sangat.. tapi kali ni p umah makcik belah mak.. ni merupakan kali kedua aku jejak kaki kat negeri ni..sejak dah pandai jalan sendiri ni.. he.hee.dulu2 mase bayi ader la dua tiga kali mak kater dia bawak.. tapi aku maner ingat..kali pertama mase mula2 kawin dulu..bukan aper aku tak mau susahkan diorag.duk hotel kan best.. tapi kalu datang sini tak bermalam umah mak sedare.. memang kecik ati diorang... jadi negeri ni je... aku kurang menyinggah sangat. kalu menyinggah pn sebab bawak mak.

yang best aku dapat beli kain batik dengan pak su dengan harga 'anak sedare'... mesti ader yang jeles ni..kalu kat pasaran mau rm300-rm400 ni...

corak batik ni dilukis sendiri oleh pak su aku... dia memamg canting batik tapi kalu nak kena tempah dulu...sebab dia buat memang ikut tempahan orang.


ni pulak batik yang baru siap colour.. belum diwarnakan latar lagi..aku tengok tekun betul paksu wat kerja.. ye la kerja2 macam ni perlu ketelitian.. bagi paksu canting batik ni sebab minat yang mendalam.. dan rasa puas bila ader yang suka hasil kerjanye..
aku juga sempat beli beberapa helai batik sarung.. murah2 kat saner. kain pn tak licin macam yang kiter biasa jumpa.

Tiada ulasan:

Bacaan Surah Al Insan oleh Sheikh Mishari Al Afasy

Related Posts with Thumbnails